Figure

Figure se imenujejo: kmet, skakač, trdnjava, dama, lovec, kralj. Figure si na šahovnici sledijo tako da so postavljene (od leve proti desni) v dve zadnji vrsti. V zadnji vrsti so trdnjava, skakač, lovec, dama, kralj, lovec, skakač in nazadnje še trdnjava. V drugi vrstici so samo kmetje. Vsaka figura je tudi vredna nekaj točk, toda se ne štejejo. Kralj je figura ki je ne moremo vzeti, ima nešteto točk. Dama ima 9 točk, trdnjava 5 točk, lovec 3 točke, skakač 3 točke in kmet 1 točko.

Vsak igralec ima 2 lovca (bishop). Eden stoji ob kralju, eden pa ob kraljici. Pomikajo se po diagonali v vse smeri. Premikata se eden po črnih, drugi pa po belih poljih. Premaknemo ga lahko za kolikor polj hočemo, toda z njim ne moremo preskakovati drugih figur.

Vsak igralec ima 2 skakača (knight). To je edina figura, ki lahko preskakuje druge figure. Premikamo ga lahko v vse smeri. Premakniti ga moramo za 3 polja. Premika se v obliki črke L. Skakače moramo premikati proti sredini polja, saj se lahko tako več premikajo.

Vsak igralec ima 2 trdnjavi (rook). Ti stojita v vogalih šahovnice. Premikamo jo lahko naprej, nazaj, levo in desno za poljubno število polj. Z njim ne moremo preskakovati drugih figur. Trdnjava lahko preskoči kralja v posebnih primerih, rokada.

Vsak igralec ima 1 kraljico (queen), ki ji lahko rečemo tudi dama. To je zelo dragocena figura, ki jo moramo dobro varovati. Premika v vse smeri za kolikor hočemo polj, vendar ne more preskakovati drugih figur. Na začetku moramo vedno pogledati, če črna dama stoji na črnem polju in bela na belem polju. Če v igri izgubimo kraljico je poraz neizogiben.

Vsak igralec ima 8 kmetov (pawn). Na začetku lahko kmeta premaknemo za 1 ali 2 polji naprej. Pot potem nadaljujemo samo tako, da gremo 1 polje naprej. Nasprotnikovo figuro lahko požremo diagonalno na sovražnikovo figuro. Kmet se ne more premakniti nazaj. Če kateri izmed njih doseže nasprotno stran šahovnice se lahko spremeni v katero koli figuro razen v kralja.

Vsak igralec ima 1 kralja (king), ki je najpomembnejša figura. Kralja moramo zelo pazljivo varovati. Premika se lahko v vse smeri za eno polje. Ne sme biti na polju ki bi mu lahko grozila nasprotnikova figura. Z njim lahko vzamemo sovražnikovo figuro. Kralj lahko naredi tudi rokado

.                                                              title881436682

 

Povzeto po: Caldwell, S. (1990). Igramo šah. Ljubljana: Cankarjeva založba.                                                  Powell, M. (2007). Šah. Ljubljana: Mladinska knjiga.                                                                      King, D. (2002). Šah. Radovljica: Didakta.

Viri slik: Stupica, J. (1981).  Šah skozi stoletja. Ljubljana: Državna založba Slovenije

Ta vnos je bil objavljen v Jedro. Zaznamek za trajno povezavo.